29 Ekim 2015 Perşembe

Starbucks Türkiye

Starbucks, ismini Herman Merville'nin Moby Dick romanındaki kahveyi çok seven bir karakterden almıştır.

1971 senesinden bu yana oldukça hızlı bir şekilde tüm dünyaya yayılmış kahve zinciri Starbucks'ın ilk kafesi Seattle'ın tarihi Park Place Marketindedir.

Şu anda 43 ülkede 15.500'den fazla noktada hizmet veren bir markadır.
Bu kısa tanıtımdansa benim daha kafe ile vurgulamak istediğim özellikler şunlar:

1. Türkiye'de garsonların masaya özel hizmet ve sahte ilgi sunmadığı ve bahşiş beklemediği bir hizmet anlayışını yerleştirdi.

2. Kahven bittikten sonra masaları garsonlar silip de hadi birşey daha içer misiniz, ya  da kalkın, gidin tarzı rahatsız etmeleri yok. Çünkü tüm masalar dolu olsa bile take - away kahvelerini alan kişiler gidip başka bir yerde de yiyip içebilirler aldıklarını... Öğrenci çocukları görüyorum kafelerde iki öğrenci kahve içiyor 5 kişi içemiyor. Malum ki öğrenci için pek hesaplı değil kahveler. Hatta bana da ekonomik gelmiyor. Neredeyse 70 gram hazır gold kahve parasına bir bardak grande latte içiyorum çünkü.

3. Starbucks'taki hijyenin Türk işletmelere örnek olması gerektiğini düşünüyorum. Masaları garsonların gün içerisinde güzel temizleyemediğini ve bu konuda bazı noktalarda personel yetersizliği olduğunu düşünüyorum, ancak kahvemizi veya yiyeceği hazırlarlarken çalışanların hijyene oldukça önem verdiği bariz gözlemlenebiliyor.Türk işletmelerin mutfağının Starbucks'ı örnek alabileceklerini halen düşünmüyorum. Deterjan bile kullanmadan bardak yıkayan bir bulaşıkçı gördüm bu yıl. Oysa ne bu take away kahvelerin karton bardaklarında hepatit gibi bulaşıcı hastalık riski var ne de bulaşık makinesinde yıkanan porselen bardaklarda… ( yıllardır karton bardakta içiyorum, ama porselen bardakta da hizmet verdiklerini gördüm. )

4. İçeride çalan müzik de ışık da insanı dinlendiriyor ve en ufak rahatsızlık vermiyor.

5. Tuvaletlerinin de oldukça işlek olduğunu ve tertemiz olduklarını söylemek isterim. Tuvaleti bile olmayan yerli işletmelerimizin olduğunu düşünürsek kendilerini takdir etmemek elde değil…

6. Sleeve adını verdikleri bardağa geçirilen bir geri dönüştürülmüş kılıf sayesinde eliniz de yanmıyor. Kalın bardak kullanmak zorunda da kalmıyorlar, daha az atık ve daha az ağaç kullanılıyor bu sayede.

7. Dünden ya da evveli günden kalma yiyecekleri de itelemiyorlar müşterilerine. Her günün sonunda ellerinde kalmış yiyecekleri atıyorlar. Her gün taze ve yeni yiyecekler sunuyorlar.

8. Bana para mı verdiler sürekli övüyorum. Yok arkadaşlar, övüyorum, çünkü hak ediyorlar. Yerli işletmeler de daha çok örnek alsın ki paramızın karşılığı olarak iyi hizmeti daha çok işletmede bulabilelim. Paramızla rezil oluyoruz bazı işletmelerde. Mesela Starbucks’ta beğenmedin mi yaptıkları kahveyi, döküp yeniden yapıyorlar, taa ki müşteri beğenene kadar. Başka çoğu işletmede beğenmediğini söyle bakalım ne ile karşılaşacaksın.

Not: Tabi ki tüm yerli işletmeler ya da tüm yabancı sermayeli işletmeler olarak genelleme yapmıyorum, çok kaliteli ve hijyenik ve müşteri odaklı hizmet sunan yerli&yabancı işletmeler de vardır. Amacım tüm işletmelerin Starbucks seviyesine gelebilmeleri. (Hatta gün içerisindeki mekan temizliği konusunda Starbucks’a ufak selzenişim de yok değil görüyorsunuz ki, sabahları ve gün içerisinde zaman zaman gayet temiz.)

Starbucks Antalya


Starbucks Kıbrıs Şehitleri İzmir

Starbucks Mavişehir Ege Park İzmir

Starbucs in Turkey

Why do i like Starbucks?
1. Waiters or waitresses don't expect tip and if you don't give they don't sulk.
2. Waiters don't disturb us if we sit for a long time there. (may be i'm the worst customer, don't give tip and sit for a long time)
3. They care about hygiene, cafe is so neat and clean, day time because of many customers it can be a little mess and dirty sometimes, it's because of they don't have many employees, They must progress about that...
4. Soothing music and lightning system
5. Toilets are clean and never out of service
6. They give a cover of the cardboard glass named sleeve, which is produced by mostly recycled papers.
7. Always daily and fresh foods they serve. Every night i saw that they put every unsold foods to garbage.
8. They are customer oriented. If i don't like the coffee, till i like they re prepare it... Try to say any other coffee that you don't like the taste, you'll see the long faces at the same time... Ofcourse i'm not paid by them, What i want? When i spend my money, (as you see that i'm mean, and my money is precious :) ) I want clean, hygiene, and the best taste and not to be disturbed by s.o. or something...

Hiç yorum yok: